Tietosuoja- ja rekisteriseloste
Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679 (GDPR) perusteella
Laatimispäivä 3.3.2025
Rekisterinpitäjä
Riihimäen puhelin- ja tietokonehuolto (Y-Tunnus: 3455985-7) valtakatu 6 11130 Riihimäki
Tietosuojasta ja henkilötietojen käsittelystä voit kysyä lisää sähköpostitse: huolto@riihimaenpuhelinhuolto.fi
Rekisterin nimi
Riihimäen puhelin- ja tietokonehuolto:n kanta-asiakasetuohjelman asiakasrekisteri
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)
Riihimäen Puhelinhuollon:n kanta-asiakasetuohjelman asiakasrekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään asiakassuhteiden ylläpitämiseen, etuohjelman pisteiden keräämiseen, yhteydenottojen hoitamiseksi, Analytiikkaan ja tilastollisiin tarkoituksiin sekä muihin kanta.asiakasetuohjelman liittyviin tarkoituksiin. (6 artikla, käsittelyn lainmukaisuus, kohta b ja f)
Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin kerätään rekisteröidyistä seuraavat asiakastiedot:
- Nimi
- Sähköpostiosoite
- Puhelinnumero
Rekisteri sisältää seuraavat käyttötiedot:
- Rekisteröitymispäivämäärä
- Pisteiden kirjaus
Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisterinpitäjä rekisteröi Riihimäen Puhelinhuollon:n kanta-asiakasetuohjelman käyttäjästä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa netissä tai kivijalkamyymälässä käydessään. Rekisteriin kerätään myös tietoja asiakkaan huolloista.
Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
Ei tietojen luovutuksia EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Riihimäen puhelin- ja tietokonehuolto:n kanta-asiakasjärjestelmän tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmään sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa. Mahdollisesti ja tilapäisesti tarvittava paperinen aineisto säilytetään lukituissa tiloissa ja hävitetään tietosuojajätteenä.
Rekisteröidyn kielto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus koska tahansa kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä koskevia. Kielto tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen huolto@riihimaenpuhelinhuolto.fi
Rekisteröidyn tarkastus-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyynnön voit tehdä osoitteeseen huolto@riihimaenpuhelinhuolto.fi
Tiedon korjaaminen
Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjään osoitteessa huolto@riihimaenpuhelinhuolto.fi virheellisen tiedon korjaamiseksi.
Rekisteröidyllä on koska tahansa oikeus pyytää Rekisterinpitäjää poistamaan Rekisteröityyn liittyvät tiedot järjestelmistään.
Huom! Joissain tapauksissa kaikkea tietoa ei voida poistaa ja lainsäädäntö voi vaatia säilyttämään osan asiakkaaseen liittyvästä tiedosta.
Henkilötietojen säilytysaika
Tietoja säilytetään vain tarvittavan ajan. Osaa tiedoista voidaan säilyttää kauemmin mikäli laissa on asetettuja vaatimuksia ja velvollisuuksia näiden osalta. (esim. Kirjanpitolaki)
Jos huomaat, että käsittelyssä on puutteita tai se on lainvastaista, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle.
Välttämättömiksi evästeiksi luokitellaan evästeenhallinnan käyttöönoton yhteydessä aina oletuksena tietyt evästeet, joiden käyttöä käyttäjä ei voi hylätä. Niistä ensimmäinen on MyCashflow’n oma eväste (MCFS) kävijän istuntoon liittyen, jotta esimerkiksi kaupan tärkeimmät toiminnot, kuten ostoskori toimivat oikein.
Toinen välttämättömäksi luokiteltu eväste on Googlen reCAPTCHA-toiminnon eväste (_GRECAPTCHA). reCAPTCHA-palvelu auttaa suojaamaan verkkosivustoja roskasisällöiltä sekä sivustojen väärinkäytöltä. Perusteena evästeen luokittelemisesta välttämättömiin on, että MyCashflow’lla on velvollisuus pyrkiä estämään roskasisällön lähettäminen esimerkiksi verkkokaupan lomakkeiden kautta.
On myös mahdollista luokitella ReCAPTHCA-palvelun eväste kauppaan valinnaiseksi toiminnalliseksi evästeeksi CookieFirst-palvelun asetusten kautta. Tällöin tulee kuitenkin huomioida, että mikäli kaupan käyttäjä ei hyväksy toiminnallisia evästeitä, eivät esimerkiksi seuraavat toiminnot toimi kaupassa kyseisellä käyttäjällä
- Asiakastilin luonti verkkokauppaan
- Kanta-asiakkaaksi rekisteröityminen
- Uuden salasanan pyyntö asiakastilille
- Viestin lähettäminen yhteydenottolomakkeen kautta
- Uutiskirjelistalle liittyminen
- Ostoskorin jakaminen
Lisäksi välttämättömäksi evästeeksi luokitellaan CookieFirst-kyselyn eväste, jotta suostumustiedot voidaan käsitellä verkkokaupassa.
Mikäli tarvitsette joskus lokitietoja asiakkaidenne antamistä suostumuksista evästeihin liittyen, niin voimme erikseen kysyttäessä toimittaa teille CSV-muotoisen lokitiedon halutulta aikaväliltä.