Kauanko huolto kestää, tarvitseeko minun varata aikaa?

Yleisimmät iPhone laitteiden viat korjaamme keskimäärin tunnissa, usein nopeamminkin.
Muut malit saman päivän aikana.

huolloille ei tarvitse varata aikaa

Varaosien saatavuus kannattaa tarkastaa ennalta soittamalla 045-78711534, Facebookista tai sähköpostitse huolto@riihimaenpuhelinhuolto.fi , voit myös olla meihin yhteydessä Whatsapp viestillä numeroon 045-78711534 .

Huollatteko pelkästään Applen laitteita?

Huollamme Applen lisäksi kaikkia yleisimpiä malleja mikäli osia löytyy tukkurilta. Huollamme esimerkiksi yleisimpiä Samsung, Huawei / Honor, OnePlus, LG ja Sony puhelimia. Varaosien saatavuudesta ja hinnaston ulkopuolisista huolloista kannattaa ottaa suoraan yhteyttä soittamalla tai lähettämällä viestin meille.

Mitä, jos korjaamanne vika uusiutuu?

Tekemällemme huoltotyölle ja varaosalle saat aina vuoden takuun (Ei koske akun vaihtoa ja kosteusvaurioita. Akun vaihdolle annamme 6kk takuun). Jos sama ongelma uusiutuu tuona aikana, korjaamme ongelman veloituksetta.

Takuu ei kuitenkaan kata mekaanisia vaurioita, kuten puhelimen pudotuksesta johtuvaa vikaa.

Laitteeni kastui, miten toimin?

Jos laite on vielä päällä kastumisen jälkeen, sammuta se samantien mikäli mahdollista. Jos laite sammui kastumisen yhteydessä, ÄLÄ yritä laittaa sitä päälle tai ladata sitä. Vesi ja sähkö on huono yhdistelmä elektronisille laitteille ja lataamalla heikentyy puhelimen pelastusmahdollisuus huomattavasti.
Laite kannattaa toimittaa tarkistettavaksi niin nopeasti kun mahdollista. Mikäli joudut odottamaan, että pääseet tuomaan puhelimen huoltoon, kannattaa laitetta säilyttää kuivassa huoneilmassa siihen asti. Kuuluisa Minigrippussi ja riisi eivät ainakaan huononna tilannetta.

Kertaus, kun puhelin on kastunut:

  1. Sammuta laite
  2. Älä yritä käynnistää
  3. Älä lataa
  4. Toimita puhelin mahdollisimman nopeasti huoltoon

Jatkuuko valmistajan takuu huollon jälkeen?

Mekaanisesti särkyneissä laitteissa (esimerkiksi putoamisen myötä rikkoutunut puhelin) valmistajan takuu on jo päättynyt laitteen kohdalla.
Tekemämme huollon jälkeen valmistajan takuu ei jatku, mutta korjattavan osan kohdalta saat meiltä takuun työlle.

Teettekö takuukorjauksia?

Emme valitettavasti tee takuuhuoltoja. Jos puhelimessasi esiintyy takuun piiriin kuuluva vika, käänny valtuutetun huoltoliikkeen puoleen. Jos kyseessä on kuitenkin itse aiheutettu vika (esimerkiksi putoamisen aiheuttama näytön särkyminen), ei valmistajan takuu ole enää voimassa.

Korjaamme kuitenkin viat nopeasti ja niille osille saa meiltä oman takuun.

Miten haen vakuutuksesta korvausta?

Huoltohinnan maksat kokonaisuudessaan Riihimäen Puhelinhuollolle, kun saat laitteesi korjattuna takaisin. Mikäli koti- tai matkavakuutuksesi korvaa kannettavat laitteesi, voit tehdä vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöllesi ja ilmoittaa korjauksen kokonaiskustannuksen.

Liitä hakemukseen meiltä saamasi kuitti. Useimmille vakuutusyhtiölle riittää pelkkä hinta, mutta vastuullasi on säilyttää kuitti, mikäli vakuutusyhtiö sitä tarvitsee.

Miksi maksaisin teille korjauksesta, kun voin tilata osat netistä halvemmalla?

Netistä tilattujen varaosien laadusta et voi olla ikinä täysin varma. Lisäksi puhelimen piirilevyt vioittuvat todella herkästi – netin korjausvideoissa usein kaikki näyttää helpommalta mitä se oikeasti on.

Meille on tullut vastaan tapauksia missä puhelin on epäonnistuneen korjauksen jälkeen ollut pahimmillaan korjauskelvoton – tai huollon hinta on kohonnut korkeaksi.

Itse tekemällä omaa aikaasi tuhraantuu huollon opetteluun ja varaosien etsimiseen. Käyttäessäsi ammattilaista, saat varmuuden, että puhelin tulee kuntoon. Lisäksi saat tekemällemme huollolle vuoden takuun.

Mitä, jos puhelinmalliani tai puhelimessani olevaa vikaa ei löydy hinnastostanne?

Mikäli et löydä puhelinmalliasi tai vikaasi lähetä viesti tai soita meille numeroon 045 7871 1534.